Zobacz co o nas mówią
Psycholog
W naszym przedszkolu porady psychologa są w określonych sytuacjach
– gdy dziecko ma problemy adaptacyjne;
– gdy dziecko ma problemy emocjonalne;
– gdy zauważymy nadmierną co do sytuacji – złość;
– gdy zauważymy symptomy np. autyzmu, ADHA, itd.;
– na prośbę nauczyciela po zauważeniu niepokojących zachowań dziecka;
– na prośbę rodzica, aby zweryfikować niepokojące zachowania dziecka.
Praca psychologa polega początkowo na wywiadzie z rodzicami i nauczycielem. Omawiane są sytuację, które niepokoją obie strony. W przypadku rozległego problemu, psycholog zaprasza dziecko na indywidualne spotkanie, ocenia zakres nieodpowiednich zachowań i redaguje to w piśmie.
Kolejnym etapem jest obserwacja dziecka podczas luźnych zabaw w grupie z rówieśnikami oraz gdy jest moment na zajęcia zorganizowane. Po całym procesie psycholog ocenia czy ma wystarczająco dużo materiałów, czy potrzebuje jeszcze kolejnych spotkań z dzieckiem. Jeżeli zebranych materiałów jest wystarczająco dużo opisuje co zauważył i przekazuje pisemną odpowiedź rodzicom i nauczycielce. Psycholog w naszym przedszkolu nie postawia diagnozy, a sugeruje jakie powinny być dalsze kroki postępowania z dzieckiem.
Psycholog może wystawić skierowanie dla rodziców, aby udali się z dzieckiem np. do poradni psychologiczno-pedagogicznej po diagnozę lub do innych specjalistów, np. okulisty, laryngologa, itp.